Gebruik van de ‘Slim melden-app’ (column) 

by | 18-12-2023 | Columns, Nieuws

Bij een melding via de app ‘Slim melden’, over de plotselinge verdwijning van twee straatlampen en van de vorig jaar aangebrachte hardstenen trap uit de kade van het voormalige Zuiderdiep, kreeg ik gelukkig gelijk als antwoord: “Fijn dat u de moeite neemt om een melding te doen. Samen helpen we de openbare ruimte voor iedereen schoon en leefbaar te houden.” 

Verder no de geruststellende, loyale mededeling dat men zijn best doet melding binnen vijftien werkdagen op te lossen en als het dringend is direct in actie te komen. En….. bij vragen: Neem dan contact op via het telefoonnummer 14050. 

Tot mijn stomme verbazing lees ik op acht december dat mijn melding van achttien november is opgelost/hersteld. Ongelovig en bijna gelukkig kijk ik nog even naar buiten in de waan dat het geheel wellicht net zo snel in de nacht was teruggebracht en hersteld als dat het was verdwenen.  

Zeer teleurgesteld heb ik, weer via de ‘Slimmeldingsapp’, gemeld dat hun veronderstelde conclusie van opgelost/hersteld als onjuist gezien moet worden. Ook hierna weer het bericht dat men zijn best doet om deze kwestie binnen vijftien werkdagen op te lossen. Ben inmiddels wel benieuwd wat de gemeente verstaat onder ‘werkdagen’ en wat ze als ‘dringend’ ervaren.  

Met wantrouwen wacht ik op de volgende terugmelding. Ik houd, wel een beetje in verwarring van een dergelijke communicatie, mijn hart vast. Leest de Gemeente die meldingen niet? Of is het digitale systeem toch stiekem door fishing bedreigd? Of nog erger: bezuinigingen vanwege energiebesparing, waar ook de ‘Juffer’ op de Vismarkt onder te lijden heeft? 

En ergernis…? Nee al lang niet meer. Een glimlach om zoveel onbenul. Ben blij dat ik, als gepensioneerde, de nodige tijd kan nemen om al die meldingen te kunnen doen en dat ik via die app,  weliswaar automatische, reacties krijg. Dat is in vergelijking met het verleden al heel anders. Toen kreeg je af en toe, na geruime periode, een terugmelding per mail dat jouw mail niet was ontvangen. Nu wordt, zelfs per telefoon, na lang wachten en veel doorschakelingen, uiteindelijk aangegeven dat de betreffende collega niet te bereiken is. Echter, mijn zorgen over het beheer van Stad nemen helaas meer en meer toe. 

Misschien ook interessant voor jou

Wilt u onze
vereniging
Steunen?

N

Een persoonlijke contributie bedraagt € 12,50 p/j.

N

Voor een huishouden van 2 of meer personen is deze slechts € 17,50 p/j.

N

U kunt zich aanmelden met uw NAAM, ADRES,POSTCODE en E-MAIL via hetakwartier@gmail.com o.v.v.”Lidmaatschap”
We nemen per omgaande contact met u op!